14999 PLN (Euro 4)

  • MODELM16 400 CM³
  • POJEMNOŚĆ396 CM³
  • RODZAJ SILNIKACZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 2 ZAWORY NA CYLINDER, ZASILANY WTRYSKIEM PALIWA, CHŁODZONY CIECZĄ, OHC
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA125 km/h
  • MOC20 kW / 27.19 KM (przy 7500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY TAK
  • ROZRUCHELEKTRYCZNY
  • HAMULEC PRZÓDTARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁTARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD90 / 90 - 21
  • ROZMIAR OPONY TYŁ160 / 80 - 16
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm )2310 / 930 / 1080
  • MASA WŁASNA 190 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm )675
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA13,5 L
  • ILOŚĆ MIEJSC2
  • DOSTĘPNE KOLORYCZARNY

Junak M16 400 CM³



Junak M16 to wyzwanie do podjęcia każdej podróży. Ogromne poczucie wolności.

Czterosuwowy, dwucylindrowy z jednym wałkiem rozrządu OHV, po dwa zawory na cylinder, średnica zaworów 28 / 22 mm, zawory regulowane tradycyjnie za pomocą gwintowanej końcówki w dźwigni zaworowej. Napęd wałka rozrządu łańcuchem pomiędzy cylindrami z napinaczem sprężynowym i prowadnicami teflonowymi. Silnik średnioobrotowy, max 9.500 obr/min, blokowany elektronicznie przy 8.000 obr/min.

Silnik wyposażony w pojedynczy wałek wyrównoważający, napędzany z wału korbowego kołem zębatym.

Układ zapłonowy sterowany komputerem zintegrowany ze sterowaniem wielopunktowym układem wtryskowym systemu Delphi. System sterowania dwutorowy, niezależny dla każdego cylindra z układem dwóch sond Lambda (po jednej dla każdego cylindra) z dwoma katalizatorami niskotemperaturowymi. System ten zapewnia idealnie równomierną pracę każdego cylindra, co w efekcie minimalizuje wibracje silnika w całym zakresie prędkości obrotowych, oraz ułatwia rozruch zimnego silnika i skraca czas nagrzewania. Kontrola układu sterowania silnikiem i układem chłodzenia może być realizowana przez diagnoskop zewnętrzny podłączany do gniazda diagnostycznego.

Czynnikiem chłodzącym jest ciecz z wymuszonym obiegiem i zamkniętym układem chłodzenia ze zbiornikiem wyrównawczym poniżej chłodnicy.

Sprzęgło sterowane mechanicznie, mokre wielotarczowe o średnicy 98 mm z 6 tarczami z wkładkami ceramicznymi podwyższającymi trwałość i minimalizującymi zjawiska adhezyjne przy włączaniu I biegu.

Skrzynia biegów pięciobiegowa z tradycyjnym systemem sterowania o następujących przełożeniach: 1-2,846, 2-1,777,

3-1,333, 4-1,083, 5-0,913. Przełożenie na sprzęgle 3,61. Przełożenie na napędzie łańcuchowym 2,357.

Amortyzatory przednie w układzie odwróconym (Upside Down), skok zawieszenia przedniego 120 mm. Zawieszenie tylne

z układem dwóch amortyzatorów rozciąganych z regulowaną sztywnością i wysokością, skok zawieszenia tylnego 60 mm.

Układ hamulcowy hydrauliczny z przewodami teflonowymi ze wzmocnieniem włóknami węglowymi. Koło przednie wyposażone w dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm i dwoma pływającymi zaciskami dwu tłoczkowymi. Koło tylne wyposażone w jedną tarczę hamulcową o średnicy 250 mm i jednym pływającym zaciskiem dwu tłoczkowym. Klocki hamulcowe wzmocnione mieszanką ceramiczną, obniżającą temperaturę tarczy w czasie długotrwałego hamowania.

Rama podwójna kołyskowa, wykonana z rur stalowych o podwyższonej wytrzymałości spawana w systemie TIG. Błotniki tłoczone z blachy stalowej.

Każdy motocykl jest wyposażony w automatyczną ładowarkę i gniazdo doładowania akumulatora co znacznie ułatwia użytkownikom obsługę akumulatora.

Każdy motocykl jest montowany w Polsce w systemie SKD przez wyspecjalizowany zespół techniczny, co zapewnia najwyższą jakość i bezawaryjność motocykli Junak.

Zobacz także:

zamknij | X

W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego, junak.com.pl stosuje tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które to informacje serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego. Więcej: Polityka Cookies